sâmbătă, 26 martie 2011

show time. LIGHTS ON!

26.03.2011-6





Targ de carte azi in oras. Si sincer dezamagit de el. Da , carti multe , lume asa si asa, preturi mari. Nimic care sa imi suscite in mod real interesul , sa ma faca sa tanjesc dupa o carte cum tanjeam acum ani de zile poate dupa un volum lipsa din seria Dune. Chiar nimic. Seria CANTEC DE GHEATA SI FOC la acelasi ultim volum ( Nemira) - si era singurul motiv pentru care m-am dus pana acolo . Adevarul a venit cu cartile sale rosii , verzi si de mii de culori , la acelasi pret de taraba ( acum , pret unic de 11 lei.. serios? si la ce ati mai venit?). Penibil. Nici o reducere serioasa. Nimic. Nimic. NIMIC. Un zero barat. Cioroianu la o lansare de carte , plin de sine si de mine .. sa fim seriosi , e un om terminat , ce mai cauta acolo?

Copii disperati dupa carticele , multe carticele. Macar pentru copii erau de luat multe la pachet ( 10 carti din seria Disney , 50 de lei , Adevarul);carti la un 1 leu , la 3 , la 5 sau 500 functie de buget si dispozitie. Lacrimi , mici crize de isterie .. O domnisoara draguta pe care o intrebasem de o carte ce lipsea din seria premergatoare Dune - Casa Atreides , Casa Harkonnen , Casa Corrino - adica fix Casa Atreides , imi recomanda sa ma uit pe site sau in alte surse , poate o gasesc. Eventual toate 3 la un loc. Eventual la acealasi pret Ok ( 20 de lei bucata , fata de 45 - 50 usually). A  meritat. Multumesc Liz , stiu unde sa intreb acum de carti. Singurele carti la care am sesizat fenomenul de .. reducere a pretului.



Si o supriza placuta : Tudor Opris - Enciclopedia lumii vii. Socat de pret pentru un tom de 800 de pagini intreb vanzatorul : sigur e doar atat? Si omul confirma si zic ok si 10 lei pentru a intra in posesia ei. 10 lei una din cele mai bune carti pe care le stiu pentru acest specific domeniu??? De aia suntem un popor de culturisti ..

O deschid .. " ce e viata"? Carbon, azot , hidrogen , oxigen.". Atat de simplu. C, N, H, O2. Fara taxe , dureri de cap , chirie , facturi , credit, banca , rata , naveta , servici. "Vai de viata mea! Cred ca am mai mult C decat H. Sau N?" Abia astept sa ma uit prin cartea asta si sa imi aduc aminte de noptile voluptoase cand citeam alte carti ale lui Tudor Opris , cu picioarele in tavan. Pentru ca Armin Heinin e imposibil de terminat , m-a terminat nervos , cu pasiunea habotnica si o precizie de neamt pentru date si informatii colaterale , menite sa justifice ideile din text. Mii de note , trimiteri menite cred sa justifice si sa explice completa ratare a spiritului miscarii analizate desi Humanitas in PR-ul lor se lauda ca "Solid construita documentar, impecabila metodologic, lucrarea de fata este, probabil, cea mai verosimila analiza a unei teme care nu si-a epuizat inca sensurile explozive. Armin Heinen evita tentatia propagandistica si „neutralitatea“ inselatoare. El reconstituie si explica faptele din perspectiva unui istoric al fascismului international si a unui intelectual liberal, in sensul larg al termenului."Emotionant.

Emotionant dar total pe langa subiect. Sa analizezi o miscare spirituala , bazata pe mistica si credinta in baza unor fapte si serii statistice , duce la un inevitabil esec. Si ratand mistica legionara , nu te mai salveaza nici un cearsaf de date si notite. Legionarismul a fost o miscare intelectuala , spirituala , a fost altceva. Si ce frumos surprinde tocmai acest spirit Sorin Lavric in cartea sa despre Noica , de mi-a trezit placerea de a o citi pe nerasuflate , de a citi iar Jurnalul de la Paltinis , de a incerca sa ma apropii de Noica in acest punct de vedere , daca din altele inca mi-e interzis. Ce pasiune intrevezi intre randurile lui Lavric si ce spirit sobru la Heinen. Mi-a omorat tot cheful de a o citi , mi-aduce aminte de furia de a nu reusi sa dau pagina din Thomas Mann si a sa Casa Buddenbrook. Niciodata nu mai lasati germani sa scrie carti despre spiritul revolutionar!

Un haos coloristic si un haos de vreme. Dimineata , un senin pur de care mi-era dor , cum nu mai vazusem de prea mult timp. La pranz un vant rece si dusmanos pe drumul spre casa. Mi-am uitat detectorul Geiger acasa asa ca nu stiu daca norul radioactiv a fost sau nu. Si seara , cine naiba mai stie cum a fost seara?

Ma gandeam la targul de carte ca nu am vazut ( e drept ca nici nu m-am omorat) desi as fi vrut sa vad Mircea Florian - Indrumare in filosofie. As fi dat oricat pe ea , si dupa 10 ani tin minte ce clar explica istoria filosofiei. Imi face cu ochiul sa o iau si de pe net. Alte prietene regasite : Enciclopediile Blackwell - la fel de interesante , la fel de scumpe si atunci si acum. Multumesc , dar cred ca se gasesc si online. Nu e aceeasi senzatie sa le deschizi ( deschide o carte cu dublu click ... bleah) dar sunt la fel de folositoare.

Still good , still breathing.
and SHOW TIME.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu